3
دقیقه مطالعه
65
نفر بازدید
0
دیدگاه
5/0
امتیاز
نحوه اعلام فعالیت شرکتها
زمان مطالعه 3 دقیقه
«نحوه اعلام عدم فعالیت شرکت ها»

در برخی مواقع ممکن است شرکتی بنا به دلایل گوناگون از جمله جواز کسب و کار، عدم تحقق اهدافی که شرکت برای آن ایجاد شده، عدم موفقیت در فعالیتهای مالی و … منجر به تعطیلی گردد.

 

نحوه اعلام فعالیت شرکتها
نحوه اعلام عدم فعالیت شرکتها

 

در واقع به دلیل عدم آگاهی اکثر مدیران شرکتها، صاحبان مشاغل، مشاوران حقوقی و مالی شرکتها و بنگاههای تجاری از اقدامات لازم جهت اعلام عدم فعالیت، موجبات تحمیل ضرر و زیان های زیادی را برای شرکت فراهم آورده است.
در مطلب پیش رو سعی شده تا آنچه را که مدیران و صاحبان مشاغل در مواجهه با عدم فعالیت شرکت باید بدانند را گردآوری کنیم.

«نحوه اعلام عدم فعالیت شرکتها»

 

گام اول:
1) چنانچه کسب و کار شما فاقد فعالیت است ، باید مراتب عدم فعالیت خود را به اطلاع حوزه مالیاتی مربوطه برسانید.
ماده184 قانون مالیات های مستقیم:
ادارات ثبت مکلفند در آخر هر ماه فهرست کامل شرکت ها و موسساتی را که در طول ماه به ثبت میرسند و تغییرات حاصله در مورد شرکت ها و موسسات موجود و نیز نام اشخاص حقیقی یا حقوقی را که دفتر قانونی به ثبت رسانده اند با ذکر تعداد دفاتر ثبت شده و شماره های آن به اداره امور مالیاتی محل اقامت موسسه ارسال دارند. یعنی : سازمان امور مالیاتی به صورت ماهانه آمار شرکت های ثبت شده را دارد.
2) حال باید توجه داشت: از زمان ثبت ، تا هر زمانی که شرکت فاقد فعالیت بود ،مراتب باید طی نامه ای کتبی ( در سربرگ شرکت و با مهر و امضاء) به واحد مالیاتی مربوطه اطلاع داده شود.
صاحبان مشاغل( اشخاص حقیقی) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ایشان نیز می بایست عدم فعالیت خود را کتباً به واحد مالیاتی مربوطه ارائه دهند.
3)پلمپ دفاتر قانونی از دیگر تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد فعالیت می باشد ؛ یعنی بابت هر سال مالی ( حتی در صورت نداشتن فعالیت) ، می بایست دفاتر قانونی پلمپ گردد.
4)تسلیم اظهارنامه های عملکرد و ارزش افزوده ( به صورت صفر) نیز می بایست صورت گیرد.
5)در صورت خرید هرگونه اموال، اثاثیه و تجهیزات در سال مورد نظر ، جزء خرید شرکت محسوب شده و قابل رهگیری است، در نتیجه حساب بانکی شرکت در دوره ” عدم فعالیت” نباید هیچ گونه تراکنشی داشته باشد.
اعلام عدم فعالیت نسبت به گذشته اثر دارد و قابل قبول است نمی توان برای آینده این کار را انجام دهد.

نحوه اعلام فعالیت شرکتها
نحوه اعلام عدم فعالیت شرکتها

گام دوم :
اعلام عدم فعالیت به شعبه تامین اجتماعی مربوطه ، در بررسی حقوق کارکنان و بیمه ی آنها بسیار موثر است.
در واقع با ارائه نامه عدم فعالیت شرکت به تامین اجتماعی ، از جرایم و مشکلات حقوقی که از عدم ارائه لیست بیمه یا حقوق کارگران خود، پیشگیری کرده اید. لازم بذکر است که در صورت واریز بیمه یا حقوق کارگران بعد از نامه اعلام عدم فعالیت، نشان دهنده گردش مالی شرکت بوده که در نتیجه نمی توان عدم فعالیت خود را ثابت نمایید.

 

کلام آخر: توصیه می گردد در صورت عدم فعالیت و گردش مالی، حتماً نامه عدم فعالیت به مراجع فوق اطلاع داده شود تا از وقوع جرایم مربوط به دارایی و بیمه جلوگیری شود.
چنانچه در ارتباط با مقاله فوق سوالی دارید، می توانید با کارشناسان عدل آتیه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

مطالب پیشنهادی

اینجا محتوایی تولید می‌کنیم که دانستنش سرعت شما را در رسیدن به اهدافتان بیشتر می‌کند
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها